Gital Al-Ebeyawi, Kirsi Hallberg och Lina Hann. 2013-09-10

Artexis stärker organisationen

Erfarna mässaktören Artexis gör tre interna utnämningar. Gital Al-Ebeyawi och Lina Hann blir nya teamchefer för mässor medan Kirsi Hallberg blir försäljningschef för mässor. Detta för att stärka och vässa organisationen inför arbetet med befintliga och nya mässor. Artexis arrangerar årligen ett 20-tal mässor och närmare 400 externa arrangemang på Kistamässan och Malmömässan.

Med de nya utnämningarna visar Artexis på en satsning för framtiden. Nya mässor och arrangemang innebär att organisationen behöver stärkas upp. Gital Al-Ebeyawi och Lina Hann, som tidigare arbetat som teamleaders, har redan klivit in i sina nya roller som teamchefer för mässor. Kirsi Hallberg, just nu projektsäljare, blir försäljningschef för mässor med start i början av oktober.

– Det känns oerhört roligt att bli teamchef och fortsätta att vara en del av Artexis resa in i framtiden. Stämningen är väldigt positiv. Alla på företaget vill framåt. Det finns stora ambitioner och en stark framtidstro som gör det här till en spännande och stimulerande arbetsplats, säger Gital Al-Ebeyawi.

Artexis är inne i en spännande period med nya satsningar. För knapp en månad sedan avslutades Promotionmässan på Kistamässan. Mässan, som är den nya mötesplatsen för promotion- och profilbranschen, kommer att arrangeras två gånger årligen. Och i morgon onsdag 11 september har även nya mässan Ekobygg, arenan för det hållbara och gröna byggandet, premiär på Kistamässan. Ekobygg arrangeras parallellt med konferensen Sweden Green Building Conference den 11-12 september.

För ytterligare information, kontakta :
Bo Magnusson, operativ chef Artexis, [email protected] , 08-506 650 50
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Artexis, [email protected] , 08-506 650 35