Malmömässan 2013-03-07

Nya mässor på Malmömässan

- Efter 14 år med Hem & Villa och Skånsk Trädgård är det dags att ta ett nytt steg i utvecklingen. Vi var med och startade Hem & Villa på 90-talet och det har varit en fantastisk resa, säger Ulf Ottosson, grundare och VD för Numera Mässor.

Mycket har naturligtvis hänt under den här tiden. Medier inom villa och trädgård har ökat mycket men framför allt har internet haft sitt genombrott. Sociala medier spelar i dag stor roll när vi kommunicerar. Transparensen har ökat och våra besökare är betydligt mer pålästa och kräsna vilket ställer större krav på oss som arrangörer och utställare.

– När vi nu lanserar de nya mässorna som ersätter Hem & Villa och Skånsk Trädgård på Malmömässan gör vi det tillsammans med Artexis, en internationell mässarrangör som har egna mässhallar ute i Europa och som även driver Malmömässan och Kistamässan. De har många mässkoncept som tangerar våra nya mässor vilket gör samarbetet extra värdefullt. De kan tillföra mycket med sitt internationella perspektiv, säger Ulf Ottosson.

– Detta tillsammans med Numera Mässors erfarenhet och erkänt höga servicegrad bidrar till att framtiden för våra nya mässor i Malmö ser riktigt bra ut. Våra bärande idéer om mässkonceptet där rådgivning, tips, inspiration och underhållning i en bra mix ingår gäller fortfarande. Dessutom är det glädjande att se att det personliga mötet står högt i kurs, både hos besökare och utställare i alla de undersökningar som görs. Vi kommer att informera om de nya mässornas tematisering och program inom kort, säger projektledarna Lotta Fors och Susanne Green.

– Vi ser fram emot att samarbeta kring de här spännande mässorna. Vår erfarenhet och vårt internationella nätverk i kombination med Numera Mässors gedigna kunnande känns som en stark konstellation. Tillsammans kan vi skapa de mötesplatser som efterfrågas i framtiden, säger Peter Wanderydz, koncernchef på Artexis Nordic.

Välkommen till Stora Villamässan och Vår Trädgård på Malmömässan våren 2014!

Läs mer www.numeramassor.com

Om du undrar något är du hjärtligt välkommen att kontakta någon av oss:
Lotta Fors
Projektledare Stora Villamässan